• شماره تماس: 45642680-031
  • شماره فکس: 45642675-031

نکاتی کلیدی برای تمرینات بدنسازی بانوان

دستگاه های بدنسازی

بدنسازی در بانوان:
بانوان در تمرینات ورزشی، مخصوصا در تمرینات باشگاه های بدنسازی، فقط به دنبال دستیابی به اندامی ورزیده تر و مبازره با از فرم افتادگی قسمت های مختلف اندام نیستند، بلکه بیش از آن به دنبال رهایی از فرم نامتناسب برخی قسمت های بدن، به خصوص باسن، ران ها و بازوها از این تمرینات بهره می برند.
اگرچه هیچ تمرینی نمی تواند جایگزینی برای تمرینات ورزش های هوازی (ایروبیک) برای حفظ سلامت قلب و عروق و ایجاد نشاط باشد و ایروبیک ورزشی پرطرفدار در میان بانوان می باشد، ولی باید بدانیم که تمرینات هوازی برای دست یابی به رسیدن به اندامی متناسب نمی تواند به میزان مطلوبی مثمرثمر باشد، زیرا تمرینات ایروبیک نمی توانند فشار لازم و کافی را بر اندام های بدن برای دستیابی به عضلاتی ورزیده تر وارد کنند، و به تبع آن فرم دهی دلخواه، تنها با ورزش ایروبیک ممکن نمی باشد.


تنها پاسخ به دستیابی به اندامی ورزیده تر برای بانوان تمرینات با وزنه و دستگاههای بدنسازی می باشد.


شرکت پارس ورزش ارائه کننده متنوع ترین دستگاه های ورزشی و تجهیزات باشگاه بدنسازی بانوان توانسته است نیاز بانوان به دستگاه های بدنسازی را تامین نموده و تولید دستگاههای بدنسازی مختص به ورزش بانوان را با رعایت استانداردهای جهانی در دست گیرد.
 

 

بدنسازی بانوان

تمرینات بدنسازی بانوان، آری یا نه؟!
همانطور که در بالا گفته شد، بدنسازی یکی از ورزش‌هایی است که انجام آن به بانوان توصیه می‌شود. این ورزش هم به صورت کار با دستگاه و هم در قالب حرکات ورزشی بدون دستگاه انجام می گیرد. در شروع ورزش بدنسازی سوالاتی برای بسیاری از بانوان مطرح می شود در اینجا به آن پاسخ می دهیم:
1-    آیا بدنسازی همانگونه که برای مردان مفید است برای زنان نیز مفید می باشد؟
2-    آیا زنان در صورت پرداختن به بدنسازی دارای استیل بدنی مردانه می شوند و ظرافت زنانه آنها تحت تاثیر قرار می گیرد؟
3-    آیا این ورزش خطری از لحاظ فیزیولوژی و آناتومتیک برای زنان ندارد؟


در پاسخ به سوال اول باید گفت که ورزش بدنسازی برای داشتن اندام دلخواه، سوزاندن چربی اضافه، بالابردن توانایی بدن، و کسب مهارت های خاص با تکیه بر تمرینات مکرر می باشد، و این ورزش علاوه بر سوزاندن سریع چربی های اضافه، اندام را کاملا موزون و هماهنگ کرده و نه تنها برای بانوان ضرری ندارد که مفید و موثر نیز می باشد. بانوان می توانند با استفاده از مربی و برنامه ی تمرینی به صورت حرفه ای و قهرمانی نیز به این ورزش وارد شده و کسب مدال نیز داشته باشند. هم چنین بدنسازی در کنار ورزش های هوازی (ایروبیک)، نه تنها برای بانوان مفید می باشد بلکه برای دچار نشدن به پوکی استخوان، روماتیسم فصلی و.. نیز می تواند الزامی باشد.


در پاسخ به سوال دوم باید اذعان داشت که عضلانی شدن بدن مردان به علت وجود هورمون تستوسترون در بدن آنهاست، این هورمون به طور متوسط در مردها ۲۰۰-۱۲۵۰ است و در خانمها ۱۵-۷۰ می باشد و مردان، هر قدر میزان تمرینات شدید بدنی را افزایش دهند میزان ترشح و تولید این هورمون در بدنشان افزایش یافته، در نتیجه بدنشان عضلانی تر و خشن تر می شود اما در بانوان مقدار این هورمون بسیار کمتر است و افزایش فعالیت بدن تاثیر خاصی بر روی میزان ترشح این هورمون ندارد، در نتیجه در صورتی که قرص ها و مواد تزریقی حاوی تستوسترون مصرف نشود، به هیج وجه شاهد بدنی با فرمت مردانه نخواهید بود، بلکه با سفت شدن و آب شدن چربی های دور عضلات خود از افتادگی عضله جلوگیری کرده و فرمت منسجم، محکم و استیل زیبا و زنانه ای را به فرد می دهد.


در پاسخ به سوال سوم باید گفت که وضعیت فیزولوژی و آناتونومیک هم برای زنان و هم برای مردان باید بررسی شود و برای هر یک بر اسان آن برنامه بدنسازی لحاظ شود. در اینجا به بررسی دوره قاعدگی زنان و بدنسازی می پردازیم:
در دوره قاعدگی نه تنها منعی برای ورزش کردن و انجام بدنسازی وجود ندارد، بلکه زمانی که بانوان در دوران قاعدگی به سر می برند، هورمون استروژن و پروژسترون آزاد می شود و بر همین اساس زنان می توانند کربوهیدرات/گلیکوژن را راحت تر جذب کنند. از طرفی دیگر زمانی که سطح هرمون پروژسترون شما بالاست و به نوعی بدن در حال سوزاندن چربی های خود است مواد و انرژی بیشتری را می تواند جذب بدن کند. جالب است بدانید، بسیاری از زنان ورزشکار که موفق به کسب مدال طلا در مسابقات المپیک شده اند در دوران قاعدگی به سر می بردند، و تحقیقات بسیار این نتیجه را می رساند که دوران قاعدگی یک محدودیت برای زنان نیست بلکه در برخی از زنان می تواند حتی عملکرد ورزشی را بهبود ببخشد.البته اینکه چه تمرینی را انتخاب می کنید یا کدام تمرین بهترین است همگی بستگی به خودتان و سطح آمادگی جسمانی شما دارد.
در کل تنها کسانی که محدودیت‌هایی در انجام این حرکات دارند سالمندان هستند که باید با وزنه‌های سبک‌تر بدنسازی را انجام دهند. همچنین افرادی که نمی‌خواهند حجم عضله‌شان زیاد شود و تنها به دنبال این هستند که عضلات‌شان قدرت و قوام بیشتری بگیرد، بهتر است این حرکات را با وزنه‌های سبک‌تر اما با تکرار بیشتر انجام دهند.

 

 

تمرینات بدنسازیفیتنس (fitness)
با وجود اینکه فیتنس یکی از رشته های ورزش بدنسازی می باشد، بسیاری از افراد تفاوتی بین بدنسازی و فیتنس قائل نمی شوند، در صورتی بین فیتنس و بدنسازی تفاوتهایی وجود دارد.

تفاوت فیتنس و بدنسازی:
هدف اصلي در بدنسازي حجيم ساختن بدن ولی در فيتنس، متناسب و خوش فرم نمودن آن است.
در رشته بدنسازي اصولا حجم زيادي به بدن داده مي شود و تمرينات آن با وزنه هایی با حداكثر سنگيني است اما در فيتنس، هدف تقويت قدرت عضلانی می باشد و در آن نيازي به تمرين با وزنه هاي سنگين نمی باشد.
در بدنسازي دوره اي به اسم دوره حجم و افزايش وزن وجود دارد، در حالي كه در فيتنس دليلي براي افزايش حجم و افزايش وزن وجود ندارد و سوزاندن چربي هاي اضافه نيز صورت مي گيرد.
فیتنس به دليل ظرافت خود بيشتر مورد توجه بانوان است و بدنسازي مورد علاقه آقايان می باشد.
بدنسازان به دليل تمرينات سنگين خود نياز به مصرف پروتئين بيشتر دارند، در حالي كه افرادي كه فيتنس کار می کنند نيازي به مصرف پروتئين ندارند.
در فيتنس با يك بدن فرم گرفته، شکمی عضلانی و پاهاي سفت و ورزیده روبرو مي شويم. اما در بدنسازي هيچ ظرافتي ديده نمي شود و بيشتر حجم عضله ها به چشم مي آيد.
افرادي كه به رشته ورزشي فيتنس وارد مي شوند در حدود يك سال و نيم نتيجه مطلوب را مي گيرند، البته اين در حالي است كه تمام برنامه ورزشي و برنامه غذايي و تمرينات هوازي را به طور منظم و پي در پي انجام داده و از وقفه انداختن بين تمرينات آن خودداري كنند.
در یک کلام فیتنس به بدن های باریک و عضلانی که دارای نمای زیبایی از شکم و پهلوهای فیبر می باشد گفته می شود و به این فرم بدن ها، بدن های فیتنس گفته می شود. در فیتنس از آن حجم های افراطی که در پرورش اندام دیده می شود خبری نیست. در واقع فیتنس یک نوع آمادگی جسمانی است که با تمرینات سبک با تجهیزات بدنسازی و ترکیب ورزش های هوازی و قدرتی و پیروی از یک رژیم غذایی سالم می توانید به اندامی زیبا و متناسب برسید، و برای بانوان یکی از رشته های ایده آل ورزشی می باشد.

 

 

ورزش بدنسازیفیتنس ورزشی ایده آل برای زنان:
تناسب اندام از آرزوهای هر زنی است. چربی سوزی، افزایش توانایی بدن و در نتیجه داشتن اندام دلخواه، از بعد جسمانی و روان شناختی موجب زیبایی و سلامت زنان می باشد.
در میان ورزش های بانوان، یکی از بهترین رشته ها برای رسیدن به تناسب اندام و جلوگیری از افتادگی عضلات، بدنسازی بوده، و از کاربردی ترین رشته ی بدنسازی برای زنان، برای رسیدن به این هدف، رشته فیتنس می باشد. فیتنس علاوه بر چربی سوزی، اندامی موزون و هماهنگ می سازد. فیتنس بانوان چربی دور عضلات را کاهش می دهد و عضلات را سفت کرده و مانع افتادگی عضله می شود.
فیتنس بانوان با هدف تناسب و فرم دهی به اندام صورت می گیرد و با وجود اینکه از دستگاههای بدنسازی استفاده می شود نیازی به وزنه های سنگین نمی باشد. فیتنس بانوان با چربی سوزی و کاهش کالری همراه است، از آنجا که هدف فیتنس بانوان حجم دهی عضلات نیست، عضلات کمتری درگیر می شود و با انجام حرکات کششی، ورزش های هوازی و دمل زدن و استفاده از دستگاه های ورزشی (بدون نیاز به وزنه های سنگین) قدرت عضلات افزایش می یابد. فرم دهی به پاها انجام گرفته و شکم عضلانی می شود. یکی از مهمترین اثرات در فیتنس بانوان این است که باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود.
در فیتنس خطر ابتلا به امراضی چون ناراحتی های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ کاهش می یابد. کاهش کلسترول، بالا بردن میزان انرژی، افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس، از بین بردن افسردگی و در نهایت آرامش و کنترل وزن از اثرات فیتنس بانوان است.

اطلاعات تماس

  • نشانی کارخانه: اصفهان­،شهرک ­صنعتی مورچه خورت، فاز 4 ، خیابان دکتر حسابی، حسابی 4، پلاک 613/1
  •  تلفن:  45642675-031 و 45642680-031 
    •  مدیریت :  09131180685 اقای عباسی
    •   مدیر فروش : 09338888005
  •  ارتباط با کارشناسان فروش :  09130367588 , 09337777004 ، 09335555009
  •   دفتر تهران :09130377588 , 09383333009
  •   واحد خدمات پس از فروش : 09337777006
 

آمار بازدید

امروزامروز685
دیروزدیروز895
هفتههفته4525
ماهماه4525
کل بازدیدکل بازدید2781201